УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я ПРАЦЮЄ У РЕЖИМІ ВОЄННОГО СТАНУ, КООРДИНУЄ РОБОТУ ЛІКАРЕНЬ МІСТА ТА НАДАЄ ІНФОРМАЦІЮ НАСЕЛЕННЮ ЩОДО ПОРЯДКУ ТА ПРАВИЛ НАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

НА САЙТІ, У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ (FACEBOOK), ПУБЛІКУЄТЬСЯ ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО НАДАННЯ НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПІД ЧАС БОЙОВИХ ДІЙ ТА ОБСТРІЛІВ, ЯКА РЕКОМЕНДОВАНА ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ

Вільні Декларації

Актуальну інформацію про лікарів медичних закладів м. Миколаєва, які мають вільні декларації для укладання, та заклади, в яких вони працюють, можна переглянути за посиланням:

ПЕРЕЛІК ЛІКАРІВ, ЯКІ МАЮТЬ ВІЛЬНІ ДЕКЛАРАЦІЇ ДЛЯ УКЛАДАННЯ, ТА ЗАКЛАДИ, В ЯКИХ ВОНИ ПРАЦЮЮТЬ 

Як укласти декларацію під час війни?

Від початку повномасштабної війни, розв’язаної російською федерацією, багато українців змушені були залишити свої домівки та змінити місце проживання, через що втратили зв’язок із сімейними лікарями.

Під час воєнного стану, щоб отримати первинну медичну допомогу в іншому місті, достатньо звернутися до найближчої амбулаторії або центру первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД м. Миколаєва). Нову декларацію для цього укладати не потрібно. 

Послуги, передбачені Програмою медичних гарантій, будуть безоплатними, як і раніше. 

Наприклад, безоплатно можна отримати огляд і консультацію лікаря первинної медичної допомоги, зробити аналіз крові чи кардіограму, пройти вакцинацію, передбачену Національним календарем щеплень, отримати рецепти за програмою «Доступні ліки» чи направлення до вузьких спеціалістів тощо.

Якщо ж ви маєте бажання укласти нову декларацію, процедура залишилася такою самою, як і до війни.

Для цього з собою потрібно мати:

·     👉оригінал паспорта або іншого документа, що посвідчує особу пацієнта та/або його законного представника. Якщо паспорт втрачений, Державна міграційна служба роз’яснює, що треба зробити для його відновлення;

·    👉оригінал реєстраційного номера облікової картки платника податків;

·     👉свідоцтво про народження дитини, якщо укладаєте декларацію для дитини.

Лікар заповнює декларацію в електронній формі та обов'язково має її роздрукувати, щоб пацієнт перевірив дані. Якщо декларація не містить помилок, необхідно підписати два примірники. Один примірник залишається пацієнтові, інший – у медичному закладі.

При цьому, де б пацієнт не обирав лікаря – у державній лікарні, приватному центрі чи серед ФОП – порядок заповнення та подання декларації буде однаковий.

Звертаємо увагу, що під час укладання нової декларації стара анулюється автоматично.

Обирати лікаря та підписувати з ним декларацію можна необмежену кількість разів.

Проте, якщо є можливість підтримувати зв’язок зі своїм лікарем дистанційно, то телефоном чи в месенджері також можна отримати консультацію, рецепт за програмою «Доступні ліки» чи електронне направлення.

ВПО декларації

Ви вимушені були покинути своє постійне місце проживання і переїхати в інший регіон? Ваш сімейний лікар чи педіатр залишився за попереднім місцем проживання?  На новому місці проживання у вас народилася дитина? Саме в таких ситуаціях опиняються люди зі статусом вимушено переміщеної особи. Незалежно від місця проживання або реєстрації, вони можуть в повному обсязі отримувати медичну допомогу.

Оскільки медична допомога не прив’язана до місця реєстрації чи проживання, внутрішньо переміщена особа може вільно обирати сімейного лікаря, терапевта і педіатра для укладення декларації у будь-якому медичному закладі. Як це зробити, розповідаємо далі. 

1.     Визначитися з лікарем 

Спочатку потрібно обрати найближчий або найбільш зручно розташований заклад первинної медичної допомоги. Це може бути як комунальний заклад, так і приватний або лікар ФОП, з договором із НСЗУ. Знайти їх можна за допомогою аналітичної панелі (дашборду) Електронна карта місць надання первинної медичної допомоги.

Використовуйте фільтри, щоб швидко отримати потрібну інформацію про заклад:

·         населений пункт;

·         форма власності (комунальна чи приватна, ФОП);

·         спеціалізація лікарів (сімейний лікар, терапевт, педіатр);

·         ПІБ лікаря, якщо знаєте конкретного лікаря і хочете перевірити, чи можна з ним укласти декларацію.

Після вибору фільтрів, на дашборді з’явиться інформація про заклад:

·         адреса, графік роботи і контакти медичного закладу

·         дані про кожного лікаря первинної медичної допомоги: прізвище, ім’я по батькові та кількість декларацій, які лікар вже має. 

Ліміт декларацій для сімейного лікаря – 1800, терапевта – 2000, педіатра – 900. Якщо лікар досяг ліміту, то він на свій розсуд приймає рішення щодо укладення декларації понад ліміт. Якщо лікар не досяг ліміту – він не може відмовити в укладенні декларації. 

Другий спосіб знайти лікаря первинної медичної допомоги  –  зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Оператор в телефонному режимі допоможе знайти найближчий заклад первинної медичної допомоги та перелік лікарів, які укладають декларації. Оператор назве адресу, контакти закладу і його графік роботи. Зателефонуйте в заклад та запишіться до лікаря для укладення декларації.

Укладення декларації як в комунальному закладі, так і в приватному,  –  безоплатні. Вимагання коштів за укладення декларації або оплати першого візиту – неправомірне. Так само, немає обмежень на кількість звернень до лікаря або отримання направлень немає.

2.                 Що потрібно для укладення декларації

Для укладення декларації потрібно записатися на прийом до обраного лікаря. Зробити це можна через реєстратуру медзакладу.

На прийом пацієнту потрібно взяти:

·         паспорт

·         ідентифікаційний код

·         свідоцтво про народження дитини – якщо декларація укладатиметься із педіатром або сімейний лікар обслуговуватиме дитину

·         телефон, на який приходитимуть смс з електронної системи охорони здоров’я. Зокрема, смс з кодом підтвердження про вибір лікаря.

Для укладення декларації, працівник медзакладу введе ваші дані в електронну систему. На мобільний надійде СМС з кодом підтвердження.

Після цього, лікар роздрукує декларацію з вашими даними. Уважно перевірте, чи всі дані правильні. Якщо потрібно — працівник внесе зміни в системі та роздрукує декларацію ще раз. Підпишіть два екземпляри роздрукованої декларації. Один ви забираєте з собою, інший залишається у закладі.

Якщо ви вже маєте укладену декларацію з іншим лікарем – з нею нічого робити не треба. Укладання нової декларації автоматично фіксується в електронній системі охорони здоровʼя та водночас анулює попередню.

3.                 Користуватися перевагами декларації з лікарем

Маючи декларацію з лікарем первинної медичної допомоги, пацієнт зі статусом внутрішньо переміщеної особи отримує безоплатні послуги з діагностики та профілактики найпоширеніших захворювань, консультації щодо здорового способу життя, е-направлення до лікарів-спеціалістів, е-рецепти на ліки, щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень, може оформлювати довідки, листки непрацездатності тощо.

 Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024». Завантажити посібник можна за посиланням

 Чи можна змінити номер телефону в декларації?

Якщо у пацієнта змінився номер телефону, інформацію про це обов’язково потрібно оновити, адже правильно зазначений номер телефону – це не просто можливість для лікаря підтримувати з вами постійний зв’язок, саме на вказаний в декларації номер приходить, наприклад, СМС з номером рецепту і кодом підтвердження на «доступні ліки» або номер електронного направлення.

Для цього необхідно звернутися до лікаря, з яким підписана декларація, з проханням внести зміни.

Якщо ж ви, з якихось причин, повністю втратили доступ до вказаного в декларації номеру телефону і не маєте, відповідно, можливості отримувати на нього смс з кодом підтвердження та проходити аутентификацію, то  змінити номер можна через електронну форму на сайті Національної служби здоровʼя України (НСЗУ) у розділі «Громадянам».

Щоб подати запит, потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, дату народження, ідентифікаційний номер, документ, що посвідчує особу, його серію та номер. А також накласти кваліфікований електронний підпис  (отримати його можна у Державній фіскальній службі, Казначействі, Приватбанку, у платних надавачів електронних довірчих послуг тощо).

За цим запитом пацієнта НСЗУ змінює налаштування, і з’являється можливість оновити номер телефону.

Щоб перевірити статус поданого запиту, використовуйте сервіс «Перевірка стану запиту» на сайті НСЗУ.

Там потрібно ввести реєстраційний номер запиту. Збережіть його після подачі запиту.

Після того, як запит буде виконаний і метод аутентифікації, тобто попередній номер телефону анулюється, зверніться до лікаря, з яким уклали декларацію, й оновіть свій номер телефону.

Детальнішаінформація – на  сайтіМОЗ України https://bit.ly/3PEFsdd