Національна служба здоров’я України презентує посібник про Програму медичних гарантій 2023. Посібник стане в нагоді для всіх, хто хоче дізнатися, як працює система охорони здоров’я, що включають пакети Програми медгарантій, за якими тарифами НСЗУ сплачує закладам.
“Щороку Програма медичних гарантій розширюється і удосконалюється. Нам важливо, щоб кожен надавай медичних послуг розумів правила роботи системи. Щоб пацієнти знали свої права та могли безперешкодно отримували гарантовані їм медичні послуги. Тому фахівці Академії НСЗУ створили посібник, який буде корисний як для медпрацівників, так і для пацієнтів. Посібник можна завантажити і мати з собою у смартфоні. А при нагоді проглянути перелік допомоги, який надається в межах пакету та що за це сплачує НСЗУ”, - зазначила Наталія Гусак, голова Національної служби здоров’я України.
Посібник складається з двох розділів.
У першому розділі "Програма медичних гарантій у 2023 році" пояснюється розподіл ролей в системі охорони здоров'я, і що таке стратегічні закупівлі медичних послуг та які є тарифи на медичні послуги. Також у цьому розділі описуються відмінності між ПМГ-2023 та ГІМГ-2022, пріоритетні напрямки на 2023-2025 роки, а також розглядається програма реімбурсації лікарських засобів.
У другому розділі "Пакети медичних послуг" описуються пакети медичних послуг, які надаються в рамках Програми медичних гарантій 2023. Зокрема, який обсяг допомоги передбачено за кожним пакетом, які підстави надання допомоги, як оплачується пакет і що до пакету не входить.
Завантажити посібник можна за посиланням: https://cutt.ly/B4X27F2
Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області надає розяснення:
Медичний висновок та електронний лікарняний - Це два різних електронних документи, що генеруються та зберігаються у різних державних електронних реєстрах, водночас, тісно пов’язані між собою, оскільки засвідчують факт тимчасової непрацездатності людини. У разі хвороби людина звертається до лікаря.
Лікар встановлює факт тимчасової непрацездатності та формує медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН) в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.
МВТН – це електронний документ, який:
· містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності,
· засвідчує тимчасову непрацездатність,
· є підставою для створення е-лікарняного.
У медичному висновку зазначено номер запису в Реєстрі медичних висновків, висновок лікаря, строк дії медичного висновку, посилання на попередній медичний висновок про тимчасову непрацездатність та відмітку про початок нового випадку тимчасової непрацездатності (за наявності).
Після формування МВТН пацієнту на телефон має прийти смс-повідомлення (на номер, визначений як контактний в електронній системі охорони здоров’я).
МВТН з моменту накладання на нього КЕП лікаря автоматично передається з електронної системи охорони здоров’я до Електронного реєстру листків непрацездатності, адміністратором, якого є Пенсійний фонд України. На підставі МВТН формується електронний листок непрацездатності.
Електронний листок непрацездатності – електронний документ, який:
· засвідчує факт тимчасової непрацездатності;
· є підставою для звільнення від роботи та призначення страхових виплат відповідно до законодавства про соціальне страхування.
Дані електронного листка непрацездатності надходять до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та відображаються у відповідному статусі в електронному кабінеті страхувальника (роботодавця), особистому кабінеті працівника.
З листопада в Україні запрацює, електронний рецепт на наркотичні (психотропні) лікарські засоби: що потрібно знати про майбутні нововведення.
Переглянути повний текст новини
З листопада в Україні запрацює електронний рецепт на наркотичні та психотропні препарати. Це важливий крок у забезпеченні доступу до ліків пацієнтам, які потребують знеболення.
МОЗ дає відповіді на поширені питання, що виникають у пацієнтів у зв’язку з нововведенням ☝️
В Україні з першого серпня набув чинності Наказ 1284 про відпуск антибактеріальних препаратів за електронними рецептами. Миколаївські лікарні вже працюють в новому режимі і виписують препарати виключно за новими правилами.
Про це розповіла начальниця Управління охорони здоров'я Миколаївської міськради Ірина Шамрай (Суспільне Миколаїв http://surl.li/ctvbc).
До 31 грудня 2022 року в Україні діє перехідний період, який дозволяє придбати антибіотики не тільки по електронному рецепту, а і за старим способом: паперовому рецепту або інформаційному листу. Проте миколаївські лікарні повністю перейшли на новий формат і виписують виключно е-рецепти. Працюють так вже 22 дні.
"Один нюанс є при виписці рецептів на антибактеріальні препарати. Коли електронний рецепт є на телефоні, то у аптеці отримати препарат за ним не можна. Пацієнт має піти до лікаря, отримати рецепт електронний та роздрукувати його у лікаря, отримати "мокру печатку" та підпис від лікаря. І тільки з цим папером він може отримати антибіотик у аптеці", — розповіла начальниця управління охорони здоров'я Миколаївської міськради Ірина Шамрай.
У разі, якщо людина проходить стаціонарне лікування, то антибіотиками безкоштовно забезпечує лікарня. У разі відмови, пацієнту слід звернутися до управління охорони здоров'я.
За словами Ірини Шамрай, станом на 22 серпня усі заклади охорони здоров'я повністю забезпечені антибіотиками. Якщо в подальшому лікар, який виписує зі стаціонару і рекомендує далі приймати антибактеріальні препарати, то пацієнт повинен звернутися до свого сімейного лікаря, який випише рецепт.
Кожен центр первинної медико-санітарної допомоги у Миколаєві щодня виписує близько десяти рецептів.
"Зараз у цих препаратах нема такої великої потреби, бо і людей менше у місті — багато виїхали. І зараз немає спалаху інфекції, як це буває у осінньо-зимовий період або навесні. Робота налагоджена і проблем у цьому напрямку немає, бо скарги з першого серпня не надходили", — говорить Ірина Шамрай.
Аптечна мережа "Фармація" налічує 39 аптек на Миколаївщині. Зараз тут немає проблем із закупівлею ліків та логістикою, говорить виконуюча обов'язки директора підприємства КВО "Фармація" Тетяна Дідан.
"У кожній аптеці намагаємося тримати асортимент всіх груп антибіотиків, зараз немає проблеми в закупівлі ліків, і логістика працює досить добре, тому якщо пацієнту щось необхідно, а його немає в наявності, можливо зробити замовлення та отримати його продовж двох робочих днів. З першого січня 2023 року, якщо перехідний період не буде продовжено, антибіотики будуть відпускатися тільки по електронному рецепту, але це більше стосується аптек та медичних закладів, це вони мають підготуватися", —говорить Тетяна Дідан.
З серпня запроваджується електронний рецепт на антибіотики.
Триває впровадження МОЗ цифрових послуг у сфері охорони здоров’я. Однак через повномасштабне російське вторгнення перехід на е-рецепти відбуватиметься поступово.
Що потрібно знати?
- Тривалість перехідного періоду - до кінця року. Протягом перехідного періоду, тобто до 01.01.2023, медичні та аптечні заклади мають підготуватися до повноцінного переходу на виписку рецептурних лікарських засобів виключно за електронним рецептом.
- З серпня лікарі отримають можливість здійснювати призначення антибіотиків в електронній системі охорони здоровʼя через медичну інформаційну систему. Функціонал виписування е-рецептів знайомий для лікарів, які вже виписують е-рецепти своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації “Доступні ліки”.
- Заклади, які наразі ще не приєдналися до ЕСОЗ, на період дії перехідного періоду зможуть виписувати паперовий рецепт на відповідному бланку за формою ф-1.
- Пацієнти за електронним рецептом купують антибіотики за власні кошти. Електронний рецепт не містить торгових назв препаратів. Пацієнт може самостійно прийняти рішення щодо бренду лікарського засобу відповідно до свого бюджету.