Щоб отримати "Доступні ліки" потрібно звернутися до свого лікаря, він випише електронний або паперовий рецепт. Потім – піти в аптеку, яка бере участь у програмі.
Роз’яснюємо алгоритм дій пацієнта, який прийшов в аптеку по «Доступні ліки».
Щоб отримати «Доступні ліки», потрібно повідомити працівникові аптеки 16-значний номер рецепта будь-яким доступним для вас шляхом: продиктувати усно, надати роздруковану інформаційну пам’ятку, надати записку із виписаним на неї номером рецепта, показати увімкнений екран свого телефону з відкритим смс-повідомленням тощо.
Фармацевт пропонує пацієнту наявні лікарські засоби на вибір – спочатку безоплатні, а потім з доплатою.
Далі пацієнту потрібно переконатись:
- чи є в наявності саме те торговельне найменування лікарського засобу і виробництва, яке бажає отримати пацієнт?
- чи кількість лікарського засобу запропонована в повному обсязі?
- чи буде доплата за обраний лікарський засіб і в якому розмірі?
- якщо так, чи згоден пацієнт доплачувати таку суму?
Якщо відповідь на одне або декілька запитань наведених вище «ні», то пацієнт не повинен називати або показувати фармацевту 4-значний код підтвердження.
У разі, якщо пацієнта все влаштовує, він називає код підтвердження, якщо необхідно, здійснює доплату, а фармацевтичний працівник накладає електронний підпис. Все, рецепт погашено. Після цього пацієнт отримує призначені ліки.
Якщо у даній аптеці немає саме того лікарського засобу, пацієнт не називає код підтвердження рецепта, і має змогу звернутися до і будь-якої іншої аптеки з “Доступними ліками”. Впізнати таку аптеку можна за відповідною наліпкою на дверях. Також розташування аптеки підкаже оператор контакт-центру НСЗУ. Дзвонити - за номером 16-77 Всі дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безоплатні. Оператори контакт-центру відповідають на дзвінки з 9:00 до 18:00 В інший час спрацьовує автовідповідач і на більшість питань відповіді надаються в автоматичному режимі.