В

а

ж

л

и

в

о

 
 

Медико-соціальні потреби підлітків та молоді в отриманні необхідного обсягу комплексної допомоги не завжди може задовольнити існуюча система надання медичної допомоги населенню. Зміни підходів до організації медичної допомоги підліткам обумовлені погіршенням стану їх здоров’я, недостатнім рівнем ресурсного забезпечення підліткової медицини, соціальним фактором у формуванні здоров’я дітей підліткового віку. Тому головною метою та завданням «Клінік, дружніх до молоді» в Україні є забезпечення комплексної медичної, психологічної, юридичної допомоги та соціальних послуг підліткам та молоді з питань збереження здоров’я, обумовлених специфікою підліткового віку, на засадах добровільності, доступності, доброзичливості та довіри, які

реалізуються шляхом надання інформаційно-консультативних послуг з питань збереження здоров’я, профілактики інфекцій, що передаються статевим шляхом, особливо ВІЛ-інфекції, незапланованої вагітності та ризикової поведінки, діагностики та лікування захворювань репродуктивної системи, профілактики дерматовенерологічних, урологічних, гінекологічних захворювань, допомоги в кризових ситуаціях, комплексний супровід відвідувачів, які, крім медичних, отримують психологічні, соціально-педагогічні та юридичні послуги на всіх етапах роботи (за потребою). Цільовою групою по віку є діти 14-18 років та молоді люди до 24 років. Особливу увагу звертають на себе підлітки та молодь груп ризику: ВІЛ-позитивні, молоді люди в стресовому стані тощо. Але слід розуміти, що «Клініки, дружні до молоді» не є альтернативою і не мають замінити для підлітків існуючі служби, наприклад Центри первинної медико-санітарної допомоги, а повинні доповнювати одна одну для досягнення єдиної мети – збереження здоров‘я молодого покоління.

Робота відділення «Клініка, дружня до молоді», що було створене у м. Миколаєві у складі міської дитячої поліклініки №4 у 2009 році згідно Наказу Управління охорони здоров‘я миколаївської міської ради та пройшло оцінку на відповідність статусу у 2012 році,  базується на принципах «дружнього підходу» до молоді, рекомендовані Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та ВООЗ.:

  • Доступність – молодь міста має реальну можливість отримати послуги через спрощення процедури звернення, максимальне наближення до потреб молоді розкладу роботи, надання безоплатних, комплексних послуг.
  • Добровільність – створені умови для самостійного свідомого звернення молоді за послугами через інформування, залучення та розбудову мотивації.
  • Доброзичливість – надання послуг молоді побудоване на розумінні й прийнятті вікових особливостей цільової групи, терпимості, повазі, конфіденційності, підтримці у висловленні власної думки та не осудливому ставленні до користувачів послуг.

Підліток здобуває реальну можливість самостійно одержати медичну, психологічну, правову та соціальну допомогу, інформацію про збереження здоров'я, що допомагає легше пройти період дорослішання. Відомо, що задовільний стан здоров’я працюючого населення економічно вигідно не тільки для держави, а й для кожного окремо. Саме підліткова група у найближчому майбутньому і стане такою категорією.

Головним в забезпеченні ефективної роботи відділення є наявність підготовлених кваліфікованих кадрів. З метою повноцінного та якісного надання медичної допомоги підліткам та молоді на основі принципів «дружнього підходу» у 2015 році було продовжено навчання фахівців. Так,  за підтримки Дитячого фонду ООН/ЮНІСЕФ був проведений  семінар-тренінг з питань розвитку медико-соціальних послуг «дружніх до молоді» та з питань ДКТ (жовтень, м.Дніпропетровськ). Підготовлені спеціалісти  з питань Добровільного консультування та тестування на ВІЛ  (ДКТ) на міжнародному курсі дистанційного електронного навчання «Міжнародні підходи до організації профілактичних програм  з проблем ВІЛ/СНІДу для підлітків» (травень-червень, Білорусь).

2015 рік став багатим на видатні події для  відділення. У червні 2015 року Клініка здобула «нове обличчя» -  відбулося урочисте відкриття відділення після капітального ремонту, а згодом – пройшла  переоцінка або підтвердження статусу, отриманого у 2012 році. Комісія МОЗ України високо оцінила професійну та злагоджену роботу колективу  та підтвердила статус «Клініка, дружня до молоді». Впровадження  МОЗ України оцінки на відповідність статусу КДМ показало, що саме дотримання стандартів, визначених відповідними наказами  є шляхом надання якісної медичної допомоги підліткам та молоді.

За 2015 рік збільшилася загальна кількість індивідуальних звернень до спеціалістів у порівнянні з минулим роком, а повторні звернення, які є показником ефективності роботи, становлять більше 56 %. У віковій структурі серед клієнтів КДМ найбільша питома вага (54.7%)  припадає на дітей підліткового віку 14-18 років, як основну цільову групу.

Переважна більшість клієнтів звертається до КДМ шляхом самозвернення, що свідчить про достатню інформованість цільової групи про заклад, що надає комплексну  медико-соціальну та психологічну допомогу. Кількість відвідувачів КДМ, які направлялися спеціалістами лікувально-профілактичних закладів, педагогами - дещо зросла, але, маючи нагоду, звертаємося до спеціалістів, що працюють з молоддю – медиків, педагогів, а також батьків, які небайдужі до своїх дітей – якщо виникають проблеми – скеровуйте, будь ласка, молодь, або звертайтесь самі у відділення «Клініка, дружня до молоді», де ви зможете отримати кваліфіковану допомогу у медичних, психологічних, юридичних та соціальних питаннях.

В структурі причин індивідуальних звернень: на 1 місці – консультування, на 2 місці – психологічна допомога, на 3-му місці – звернення з приводу захворювань.

Питома вага клієнтів КДМ, яким надавалася консультативна допомога складала у 2015р. майже 80 %. З них, на 1-му місці - консультування з профілактики ВІЛ/СНІДу, чому сприяє і впровадження проведення у відділенні добровільного консультування та тестування на ВІЛ-інфекцію (ДКТ) методом швидкого тесту. 

Психологічну допомогу у звітному році отримали майже третина відвідувачів, з них - кризових звернень майже 10 %. Для зручності клієнтів діє «Телефон довіри».

Всі послуги надаються безкоштовно, в тому числі і добровільне консультування та тестування  на ВІЛ. Для цього відділення в достатній кількості забезпечене тест-системами для обстеження на ВІЛ-інфекцію.

За 2015 рік кількість осіб, охоплених різними формами профілактичної роботи збільшилась з 5 тисяч  до 8707. А загалом за рік більше 12 тисяч юнаків та дівчат скористалися можливістю поспілкуватися з фахівцями  відділення та спільно знайти правильні рішення своїх проблемних питань. Серед групових форм санітарно-освітньої роботи переважають відеолекторії, бесіди, тренінги, лекції.

Діяльність КДМ здійснюється за активного соціального партнерства з працівниками міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відповідно до спільного наказу МОЗ України та Міністерства сім‘ї, молоді та спорту. Взаємодія забезпечується на підставі укладеної угоди про співпрацю та затвердженого плану спільних дій між відділенням «Клініка, дружня до молоді» міської дитячої поліклініки №4 та міським центром соціальних служб для сім‘ї, дітей та молоді. Основними напрямками роботи є: здійснення інформаційно-просвітницької роботи з популяризації здорового способу життя, профілактики соціально небезпечних хвороб у навчальних закладах, проведення профілактичної роботи щодо запобігання інфекціям, які передаються статевим шляхом, у тому числі ВІЛ, здійснення тренінгової роботи, направленої на збереження репродуктивного здоров’я та підготовку до усвідомленого батьківства; формування відповідальної поведінки у статевих та міжособистісних відносинах, поширення соціальної реклами з пропаганди здорового способу життя, охорони репродуктивного здоров’я та профілактики соціально небезпечних хвороб у дитячому та молодіжному середовищі, забезпечення соціального супроводу клієнтів «Клініки, дружньої до молоді», які опинилися у складних життєвих обставинах за рекомендаціями лікарів КДМ та інших закладів охорони здоров’я, залучення державних та недержавних установ,  громадських організацій до співпраці щодо впровадження та поширення принципів Дружнього підходу до молоді.

Наша адреса: м.Миколаїв, вул. Чкалова, 93, тел. (0512) 24-80-21. Режим роботи: щодня з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі. Всі послуги надаються безкоштовно.

bann comin

Меню

Гаряча лінія УОЗ Миколаєва

tel

8(0512) 37-32-28
Черговий по УОЗ

8(0512) 50-13-02
Консультації населенню міста з питань медичної допомоги надає старший черговий лікар зміни швидкої медичної допомоги

8(0512) 37-11-63
Телефон довіри УОЗ м. Миколаєва
щоденно (понеділок-п'ятниця) з 8:30-17:00

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Нове на сайті

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com